SZABADSÁG. REND. TESTVÉRISÉG.

A POSZTSZOCIALIZMUS VÉGE, AZ ORBÁNI MAGYARSÁG HAJNALA?

2018/07/28. - írta: corto maltese

(AVAGY NÉHÁNY AD HOC MEGJEGYZÉS A TUSVÁNYOSI ORBÁN BESZÉD KAPCSÁN)

Visszamenni az időben a tapasztalatainkkal együtt és más irányba vinni mindent sokkal izgalmasabb, mint a puszta jövőn elmélkedni. Ezt talán csak a konzervatív szellemem mondatja velem, de mindig is vonzódtam az alternatív történelmi dolgokhoz, vagy akár a retrofuturizmushoz. Milyen lenne a világ ma, ha annak idején…?

A történelem nem foglalkozik a ha lehetőségével, de a reakció, az ellenforradalom, a konzervatív fordulat bekövetkezik bizonyos szinteken, ha a múltba nyúlva próbálnak a jelenre reagálni. Ez a megvalósult retrofuturizmus izgalmas. Legyen az akár horthyzmus, szálasizmus, rákosizmus, kádárizmus, stb... Véget vethet az uniformizáló és pusztító globalista nyomásnak. Izgalmas lenne egy regényben, a valóságban megélni azonban nem olyan szórakoztató. Ami mostanában zajlik világszinten is történelmi. Jó vagy rossz? Jobb is, rosszabb is. A lényeg, hogy végre valami más!

Orbán egy hiteltelen figura: antikommunista (stimmel), keresztény szellemiségű (nem stimmel) 90-esnek nevezte magát a 2018-as tusványosi beszédében, mintegy antitéziseként a 68-asoknak. Ezt persze nevezhetjük alternatív történelemnek, mármint, hogy az SZDSZ-nél is liberálisabb FIDESZ is már hardcore keresztény 90-es volt... Hiszen Orbán legfőbb szórakozása annak idején a „Térdre, imához!” bekiáltás volt, és ebben talán ki is merült az ő „keresztény” szellemisége. Kétségtelen tehát, hogy több szempontból is hiteltelen figura. Pragmatista, machiavellista és mondhatjuk, hogy egy simulékony populista. Megnézte hol lejt neki a pálya, látta a polgári konzervatív vonalon nagyot futhat, a liberális oldalon nem igazán, mert ott meg hatalmas a konkurencia. Neki lejtett is az új irány, jól futott, de a pártnak már nem annyira (2002). Megnézte, hol lejt a pártnak (ami egyre inkább egyenlő volt ő vele), és látta a konzervatív populista vonalon nagyok a lehetőségek. Bejött neki az is. A baloldalon el se gondolkozott igazán, talán az antikommunizmusa még hiteles is lehetne, de ha Marxot nem is, a pártállami berendezkedést mégiscsak megkedvelte. Talán csak nosztalgiából épít újkádárista feudalizmust. Először óriási demokrata, liberális, de aztán visszanyúlt a múltba. Hiteltelen. De kétségkívül egyfajta élő retrofuturista figurának tekinthetjük. És ha bejön neki, akkor itthon megnézhetjük, a mi lett volna ha lehetőségét, persze kétségkívül nem mentesen a mi volt kőkemény valóságával együtt. Azonban tudomásul kell venni, hogy ez még mindig jobb, mint amit a ballib oldal (nem) képzelt el. Amit ők képviselnek az a konzumer nihil, az a dekadens erózió, az önpusztító hedonista valami, hát az mind semmi. A semminél meg bármi jobbnak tűnhet.

 

Jobb lenne a hitelesebb és a társadalmi nehézségekre jóval érzékenyebb politika, azaz a testvériség szellemét jobban érvényre juttató környezet. De most – és ezt lenyelni nehéz lehet – a passzív rendszerváltás után a magyar demokrácia által a magyar lakosság többé-kevésbé organikusan megalkotta azt amit, amit nem kenhetünk egy emberre vagy annak pártjára: egy profán, újfeudalista berendezkedést. Az ország konzervatív, de balos konzervatizmusa (újkádárizmus) is egy retrofuturizmus, a posztszocializmus szegfűszeges virágából narancsforma gyümölcs lett. Vérnarancs. A kádárista Horthy, vagy a horthysta Kádár avatárjává kezd válni Orbán. De persze ne legyünk igazságtalanok, leginkább Orbánná kezd válni. És Orbán már nem egyszerűen egy ilyen-olyan miniszterelnök lesz, hanem egy történelmi korszak. Ez van.

 

Tusványoson tett Orbán beszéd, most 2018-ban sok igazságmagvat tartalmaz a világpolitikát tekintve. A kulturális ellenforradalom (?) amire állítólag felhatalmazást kaptak erős túlzás. A színházakban a musicalek, meg vígjátékok, tingli-tangli előadások látogatása, a hollywoodi filmek monopolosztikus uralma és az azt majmoló magyar (állami) filmipart sok mindennek lehet nevezni, de keresztény kultúrának nagyon erős túlzás. Az öncélú fesztiválkultúra, az alkoholkultúra, a drogkultúra számomra nem valódi kultúra, sokkal inkább a kultúra hiánya. Most mindegy hogy liberálisnak vagy jobboldalinak hazudjuk. Számukra a bulvár gyarmatosítása egyenlő a kulturális elit leváltásával. Nincs valódi elitünk, nem volt és nem is lesz. Nagy alkotóink voltak, talán lesznek is, most nem nagyon látni ilyet. A posztmodern ennek nem ad teret. De ha elhaladunk a posztmodern mellett, netán meghaladjuk, ha létrehozunk a helyére valamit ami tagadja a posztmodernitás lényegét és újra lesznek igazodási pontok, akkor már el fog jönni amit most hiányolunk. Valódi kultúra.

 

A kérdés, hogy Orbán beváltja e saját jóslatait. De ez már a nagy „Ha...” kérdésköre. Egy részét biztos. Magyarországon politikailag van egy virulens és létező korrupt farizeus politikai "elit", és egy bomló, rothadó, korrupt farizeus "elit". Minden más porszem, a pluralizmus marginális szinten brutális és emiatt erőtlen, de a fősodorban lassan már a pluralizmus látszatára sem adnak az „ellenzéki” pártok.

 

Orbán Magyarországa tehát többé nem egyszerűen Magyarország, hanem ténylegesen egy "démonikus" Orbánisztán is lesz és ezzel mi is kicsit Orbánok leszünk, orbáni magyarok, akár tetszik nekünk, akár nem. Ezt ő is tudja...

 

De ez önmagában nézve nem akkora baj, nem ez a nagy kihívás, hiszen az igazi nagy feladat eddig is az volt ami: önmagunkat felemelni, felfelé törekedni szellemi síkon és ezáltal hatni a külső anyagi világra. Ez a valódi mágia, ez a valódi varázslat. Profán szinten ez azt is jelenti, hogy a globális világ lokális ellenkultúrájának hiteles ellenkultúrájává kell válnunk, ha azok akarunk maradni vagy lenni (!) akik vagyunk és nem orbáni magyarok...

56 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://anarchistakispolgar.blog.hu/api/trackback/id/tr3714147697

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.07.29. 15:01:03

"Orbán Magyarországa tehát többé nem egyszerűen Magyarország, hanem ténylegesen egy démonikus Orbánisztán is lesz"

Rettegj, csak rettegj!

"a hollywood-i filmek monopolosztikus uralma és az azt majmoló magyar (állami) filmipart sok mindennek lehet nevezni, de keresztény kultúrának nagyon erős túlzás."

Szóval "hollywood-i", aha! Hááát, a magyar helyesírás nem ismeretét milyen kutúrának neveznéd?

Nagyobb összegben fogadnék, hogy nem javítod ki, inkább a kommentemet törlöd. :D

kvadrillio 2018.07.29. 15:14:17

antikommunista kereszténység ????????? BAROM !

kvadrillio 2018.07.29. 15:15:57

@kvadrillio: ... nu..., EZ.....NÁLAM.....A VÖRÖS VONAL !!! A PRIMITÍVSÉG CSÚÚÚÚÚÚCSA !

corto maltese · http://anarchistakispolgar.blog.hu/ 2018.07.29. 15:33:41

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Köszönöm a visszajelzést, javítva! A démonikus jelző ironikus akart lenni, de természetesen nagyon rettegek... :) Nem gázoltál a lelkembe, de még abban az esetben se hinném, hogy törölnék bárkit.

midnightcoder2 2018.07.29. 15:52:26

A II világháború után Európában lényegében megszűnt a jobboldal. Aki picit is ilyen hangot ütött meg, azt lenácizták és bedöngölték a földbe mint irtandót. Lett egy úgymond konzervatív baloldal, és lett egy liberális baloldal, de a kettő között leginkább csak pártok neve volt a különbség. Ráadásul, időközben maga a baloldaliság is kissé anakronisztikussá vált. Mert hogy kit is képvisel a baloldal ? A munkásosztályt. Csakhogy munkásosztály legközelebb Kínában van, és viszonylag kicsi az olyan irányú igény a részükről, hogy az európai baloldal képviselje őket. Aztán ehelyett jöttek az elesettek. Akiket nálunk leginkább a lumplenproletárok képviselnek, Európa szerencsésebb részein viszont ez utóbbiak is elég jól elvannak. Szerencsére azonban a baloldal internáci, így fel lehet vállalni az Afrikai és Közel-Keleti nyam-nyamok érdekvédelmét is az európaiakkal szemben. Ez viszont hosszú távon kevésbé bizonyult produktívnak, mert hogy az európai honpolgárok egyszer csak azt vették észre, hogy a derék csillogó szemű demokrata politikusaik rendre az ő érdekeik ellenére politizálnak. Ekkor aztán páran elkezdtek azon filózni, hogy hátha mégis csak azoknak a csúf gonosz nácikoknak is van némi igazuk. Na, ez van most. És ez hosszú távon csak fokozódni fog. Már persze, ha lesz Európában olyan, hogy hosszú táv.

Visceroid 2018.07.29. 16:18:56

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Rettegj, csak rettegj! "

Ok, de neked ez miért jó? Szóval miért jó, ha van egy minidúcsénk, aki harcol az egész világgal, miközben a nép éhen döglik? Esik a forint, mert Lölőék kitalicskázzák az ország pénzét Svájcba. HA egy havi fizetés lesz egy kiló kenyér, akkor az Orbánimádatotdat fogod ebédre enni (vagy csak külföldről trollkodsz)?

Boycie 2018.07.29. 16:30:27

@Visceroid:
Milyen volt amikor a CEU pincéjében elpusztították az agyadat??
Ha semmit nem értesz az árfolyamváltozásokhoz, akkor nem muszáj kommentelni róla...

vavhab 2018.07.29. 16:31:25

@Visceroid: Miert jo? Mert berkommentelo es jon a havi apanazs a Lendvay utcabol, aze'. :D

Boycie 2018.07.29. 16:44:52

@midnightcoder2:

Igen, ez kb így van ahogy írtad.
A baloldal már azért importál muszlimniggereket hogy legyenek szavazói. Ausztriában is Bécs a baloldali bástya ahol a szavazati joggal rendelkezők egyharmada már "migráns hátterű". Az ilyen idióta migráncssimogatók aztán oda jutnak mint ez itt:

diepresse.com/home/panorama/integration/741984/Wie-rassistisch-der-Begriff-Mohr-wirklich-ist

de.wikipedia.org/wiki/Mohr_im_Hemd
Agyhalál...

Vagy Oxfordban a nigger "diákok" követelik hogy távolítsák el az egyetemről Lord Rhodes szobrát, pedig nélküle az a College ahol a szobor van, ma valószínűleg nem létezne (és nem pofánbasszák őket vagy deportálják Afrikába, hanem rémült párbeszéd kezdődik a dologról)

A migráncsoló nyugati országok mára már teljesen szétrohadtak és csak nagyon durva fasizmussal lehetne megmenteni őket a teljes elniggeresedéstől, mert túl sokáig hagyták a népek a liberálfasiszta örjöngést :-(

Andy73 2018.07.29. 17:16:09

"A kádárista Horthy, vagy a horthysta Kádár avatárjává kezd válni Orbán."
Ez érdekes, és lehet, hogy jól hangzik, de túl sok értelme nincs. A paradoxonok és az oximoronok a szépirodalom, leginkább a költészet eszközei, a politikában túl sok értelmük nincs. A politikában inkább logikus érvelésre van szükség, noha nyilván ott is vannak váratlan és sokaknak megmagyarázhatatlan fejlemények, legalább törekedni kell a logikus gondolkodásra.

Andy73 2018.07.29. 17:25:13

A címben feltett kérdésre: a posztszocializmusnak Magyarországon 2010-ben lett vége, mert akkor végre leesett a szavazók többségének, hogy nagyon nem jött be a dolog.
Az egyébként érdekes a poszter részéről, amit a keresztény kultúra és a mai magyar kultúráról, pl. a fesztiválkultúrálól ír. Ha tényleg hiányolja a kereszténységet a tévéből, figyelmébe ajánlom pl. a Tóth János c. sorozatot, vagy a Mi kis falunkat. Mindkettőben van egy pap szereplő. Az előbbi a köztévén fut, az utóbbi talán az RTL-en, és ezért nézettebb is. Mindenesetre a tévé és a mozi alapvetően szórakoztató műfaj, de a színház is, nem kell mindig filozofikus mélységet vagy görög tragédiát elvárni tőlük.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.07.29. 17:25:38

@Visceroid:

"miközben a nép éhen döglik?"

Hm. Erről a kiskereskedelmi adatok mást regélnek.

"Esik a forint, mert Lölőék kitalicskázzák az ország pénzét Svájcba."

:DD

Andy73 2018.07.29. 17:27:57

@Andy73: A tévéhez talán annyi kiegészítés, hogy vannak persze tematikus csatornák is, és vannak vallási műsorok is, sokkal több mint régebben, ha esetleg hiányolja a poszter.

DFK 2018.07.29. 17:32:03

Az áljobboldalt lassan leváltja az igazi. Az EPP tele van valójában liberális poltikussal. Ha nem tisztul meg az EPP, el fog süllyedni.

corto maltese · http://anarchistakispolgar.blog.hu/ 2018.07.29. 17:48:38

@Andy73: Igen, szerintem is jól hangzik, köszönöm! :) De nem akkora ellentmondás, mint aminek hangzik. A paternalizmusa Orbánnak kifejezetten kádárias, a feudalista restauráció pedig nem csak gazdaságilag, de még külsőségeiben is nyíltan a horthyzmust akarja visszahozni (pl. közterek, szobrok). De ott van példának a közmunka program is, ami egyszerre a II. világháború előtti cselédséget és a KMK finomított szellemiségét olvasztja magában jelenleg hosszútávon. Egyes falvakban viszont már rövidtávon is megtörtént az időutazás.

Ami a kultúrát illeti, természetesen a végletesség sem erény. Ironikus, hogy pont a kisembereket dehonesztáló sorozatokat citáltál ide, mintegy felmutatva a keresztény kultúra megnyilatkozásait... Érdekes, hogy vannak benne papok, de pozitív jelentősége nincs. Nem hiszem, hogy bármiféle szakralitás lengné körbe őket. A kultúra színvonalát azonban emelni meglehet. Azzal hogy balról "jobbra" lökjük, még mindig a nívó alatt hagyjuk poshadni. Kivételek persze vannak! 8 év alatt a kultúrális színvonalat nem voltak képesek érdemben és lényegében megemelni. De: nem is szándékuk. Itt is csak uralmi játék zajlik, ki hogy hat a kultúrális térre. GFG, Bayer nekimegy a habonyi csordával az agonizáló ballib kultúra csonkjának. Nagy változást ettől azért nem remélhetünk. Szórakoztató sitcomok papjai ide vagy oda...

midnightcoder2 2018.07.29. 18:12:45

@corto maltese: "De ott van példának a közmunka program is, ami egyszerre a II. világháború előtti cselédséget és a KMK finomított szellemiségét olvasztja magában jelenleg hosszútávon."

Ami alapjában véve nem feltétlenül rossz dolog. Sokkal jobb, ha a 8 elemis lumpenproletár közmunkát végez, ha csak ímmel-ámmal is, mint ha ül odahaza a seggén és várja a segílykét, esetleg lovaskocsin járja a vidéket, nézve hogy melyik portáról lehetne "szerezni" valamit.

Két szempontból is jobb a közmunka. Az egyik, hogy a polgárnak meg kell lépnie azt az alapvető akadályt, hogy reggel fel kell kelni, és időre meg kell jelenni a melóhelyen. Ha ezt meg kell tenni, akkor akár már rendes melót is felvállalhat az ember. A másik, hogy a gyerek nem azt látja otthon, hogy apuka és anyuka otthon hizlalja a seggét, esetleg megy a kocsmába, és hogy a megélhetés alapja az, hogy 14 évesen elkezdünk gyereket gyártani.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.29. 18:39:27

A régi ballib lemez: Orbán hiteltelen mert mást mond ma, mint 30 éve.

Pedig aki gondolkodik, az képes élete során felülbírálni korábbi önmagát.

corto maltese · http://anarchistakispolgar.blog.hu/ 2018.07.29. 18:40:46

@midnightcoder2: A történet ezen részében van igazság. De ki kell küszöbölni a program visszaéléseit, amelyekkel a fő probléma nem a létük, hanem hogy a rendszer működtetői nem is akarnak küzdeni ellene, de még támogatják is ezen korrupciós folyamatok kibontakozását. Mert ha mondjuk nem mernek elszegődni már a versenyszféra által kínált lehetőségekbe (pl. egy vidéki vállalkozóéba) az aktuális közmunkások, mert a polgármester megfenyegeti őket, hogy hát az állam itt lesz örökre, de ez a cég, akármikor csődbe mehet vagy elmehet olcsóbb munkaerőt keresni, úgyhogy nyomás vissza építeni a medencéjét, kopogató cédulát gyűjteni, szavazni vagy ha nem, akkor két szék közé fognak esni... Tehát ha visszaélnek a közmunkás helyzetével és az államtól való függőség állapotával, akkor ez nem lesz túl épületes hosszútávon senkinek sem. Mert azt ezt követő generációk meg a semmittevés és a bűnözés mellett (hiszen közmunka se jut mindenkinek) egy újfajta cselédséget látnak csak, a sima mezei jogokkal bíró alkalmazotti lét helyett. Nem vagyok benne biztos, hogy ez valódi előrelépés valamiféle valódi polgári öntudat és egyáltalán bármiféle valós társadalmi integráció/asszimiláció kialakulásához ebben a formájában (de ezen még lehetne változtatni, ha akarnának), de az tény, hogy szabályozottabb, mint az azt megelőző állapot...

corto maltese · http://anarchistakispolgar.blog.hu/ 2018.07.29. 18:50:44

@maxval balcán bircaman: Nem ezért hiteltelen, hanem mert Orbán történelemhamisítást hajt végre, amikor pl. azt mondja Tusványoson 2018-ban (szó szerint idézem): " jönnek a '90-esek, a '68-asok helyett jönnek a '90-esek, az antikommunista, keresztény elkötelezettségű, nemzeti érzelmű nemzedék következik". 90-ben ők hardcore liberális párt akartak lenni, nem pedig nemzeti és pláne nem keresztény érzelmű...

Többek között ezért hiteltelen, de azért is, mert mert még a 2002-es önmagát is megtagadja en bloc, de még az orosz atomról is 2008-ban azaz csak tíz éve is egészen más dolgokat mondott. És akkor pl. a 2015-ös véleményét a muszlimokról nem is említettem. Orbán tud gondolkodni, okos ember, elhiszem, hogy megváltozott. De ettől még nem lesz hiteles.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.29. 19:18:20

@corto maltese:

Így igaz, sokat változott Orbán pozitív irányban.

A hitelességét a spk szavazat jelzi.

alfacharlybravo 2018.07.29. 19:29:58

@Visceroid: Nem az egész világ ellen harcol, ellened meg az uzsorásaid túlhatalma ellen.

Jakab.gipsz 2018.07.29. 22:03:10

@corto maltese:

Ha szentet akarsz és Teréz anyát a temetőbe keresgélj.

Orbán sem kivétel, ő is úgy ahogyan a politikai helyzet, változik.

Soros egy igazi parazita, semmi féle értéket nem tud teremteni, a demokrácia exportjával a káoszon kívül.

Igaza van amikor a 68- as Cohn-Bendit és a Habermas féle frankfurti neomarxista politológus generáció leváltását szorgalmazza.

cardiobascuralis 9 2018.07.30. 04:08:26

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Ami azt illeti, a te helyesírásod sem hibátlan, messze nem, szóval addig ne nagyon hányj más szemére semmit.

cardiobascuralis 9 2018.07.30. 04:10:45

Orbán mint antikommunista?
Ez vicc akart lenni?
Hozzá képest Rákosi egy kurva nagy imperialista volt. Orbán akkora kommunista, hogy az 50-es években szobrot emeltek volna neki. Nagyobbat, mint Sztaliné volt.
Ráadásul a személyi kultusz meg a korrupció terén is körökkel veri Rákosit.

cardiobascuralis 9 2018.07.30. 04:12:38

Paul James Bhear:
Az a helyzet, seggfejkém, hogy a gazdád, akinek vállig a seggében a fejed, sem tett le semmit arra az asztalra, csak lopott róla az elmúlt 40 évben. Igen, már a kommunizmusban is, amit megint ki akar építeni.

Dzseem 2018.07.30. 04:57:15

@Boycie: Jézus atya Úrusten! Olyan sötét vagy apám, mint a norvég éjszaka. Jártál te ott nyugaton? Úgy mostanában? :-) .. jártál Magyarországon 50 km-re Pesttől a keleti részen? Tedd magad irányba papa .. :-)

Dzseem 2018.07.30. 05:01:20

@Kovacs Nocraft Jozsefne: “Kiskereskedelmi adatok” :-)))) ... vicces megközelítés. Az életet nem így mérik. Vonatra kell ülni és 50 km-t keleti irányba menni. Lesznek majd kiskereskedelmi adatok. Bírom az ilyet .. jézusom, bár én vagyok az agyatlan, hogy ilyet egyáltalán elolvasok így ezen az amúgy szép hajnalon. :-)))

Dzseem 2018.07.30. 05:05:17

@maxval balcán bircaman: nem az a baj, hogy mást mond papa, hanem, hogy mást csinál és ezt egy ország szívja. Ha csak mást mondana ... de jó lenne istenem.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.30. 05:40:20

@Dzseem:

Miért lenne baj, hogy szembement az 1990-2010 közti liberális görénykurzussal:

nu pagagyí 2018.07.30. 07:07:30

Únom már Orbán felkenését. Orbán nem tényező sem az EU-ban, sem a világon, pontosabban annyira, mint Meciar, Berlusconi, vagy 1.Kaczynsky volt. Nekünk magyaroknak viszont tényleg gondot okoz, mert békeidőben veszi el az emberek szabadságát, szétlopja az országot és erőszakkal tukmálja ránk hamis ideológiáját, hogy leplezze a disznóságait és kiélje beteges hatalomvágyát. Eddig is sok kárt okozott a nemzetének és még többet szeretne.

nu pagagyí 2018.07.30. 07:13:29

@maxval balcán bircaman: Lázad a tehetségtelenség? Az olyanoknak, mint te, valóban nem kedvezett a szabadság. Sajnos rabszolgaként, bagy kápóként sem fogsz kiteljesedni. Aki szánalmas, az is marad, nem tudja meghaladni a korlátait. A kommunista-fasiszták csak olyan világot tudnak teremteni, amiben maguk sem érzik jól magukat.

nu pagagyí 2018.07.30. 07:27:55

@DFK: A liberális elvek alapértékek már néhány 100 éve, amit csak útszéli politikusok: saját népüket elnyomó diktátorok és bimbózó diktátorjelöltek nem osztanak. Utóbbiakat mind picsán rúgták, kit előbb, kit később: Sztálint, Hitlert és a kisebb stílű szaralakokat is. Pedig hatalmuk teljében, mindegyik pont ugyanazt harsogta, mint Orbán, a liberális világ végét. Persze nem lenne mindegy, mennyi kárt okoznak, mert ahhoz nagyon értenek. Addig tudnak ugatni, amíg nem készül fel a liberális világ a válaszra és ez nem megy gyorsan, mert normális ember nem akar háborúzni, de ha elkezdik, a diktátorok kényszerkatonái nem sokáig tartanak ki.

röf 2018.07.30. 07:32:50

Orbán kitűnő beszédet mondott.
Ha nem hallottam volna, akkor is tudnám.
Abból tudnám, hogy elmaradtak az előre élesített fikázó kritikák.
Ez is olyan sivár, amely méltó az ellenzékhez...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.07.30. 08:23:59

@Dzseem:

"vicces megközelítés. Az életet nem így mérik. "

Persze, nyilván úgy, hogy te megmondod a tutit.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.07.30. 08:34:11

@corto maltese:

"tehát ha visszaélnek a közmunkás helyzetével "

Nem kötelező közmunkásnak menni, lehet folytatni a lumpenproletár életmódot, ahogy az a szoclib kormányok alatt folyt, amikor még közmunka sem volt.

"Mert azt ezt követő generációk meg a semmittevés és a bűnözés mellett (hiszen közmunka se jut mindenkinek)"

Nocsak, talán nem azt akarod mondani, hogy a közmunka alternatívája a semmittevés és a bűnözés?

"egy újfajta cselédséget látnak csak, a sima mezei jogokkal bíró alkalmazotti lét helyett."

Aki dolgozni akar, az tud dolgozni. A mezőgazdaságban és az építőipőarban pl. szinte kielégíthetetlen munkaerőhiány van. Mgis sokan a közmunkát választják, mert az említett munkahelyeken bizony keményen dolgozni is kell ám!

Alapíts pártot, nyerj választást - ha elég erős vagy, a pálya is neked fog lejteni - és szüntesd meg a szerinted annyira alkalmatlan közmunkt, majd valósítsd meg világmegváltó ötleteidet. Mondjuk azt mi már 40+ éven át megtapasztaltuk, hová vezetnek az öntudatos és ideológiailag képzett társadalommérnökség próbálkozásai, de csak rajta, most újra van honnan tönkretenni az országot.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.07.30. 08:51:50

@midnightcoder2:

"Két szempontból is jobb a közmunka. Az egyik, hogy a polgárnak meg kell lépnie azt az alapvető akadályt, hogy reggel fel kell kelni, és időre meg kell jelenni a melóhelyen. Ha ezt meg kell tenni, akkor akár már rendes melót is felvállalhat az ember. A másik, hogy a gyerek nem azt látja otthon, hogy apuka és anyuka otthon hizlalja a seggét, esetleg megy a kocsmába, és hogy a megélhetés alapja az, hogy 14 évesen elkezdünk gyereket gyártani."

Ezt hiába magyarázod neki: a közmunka rossz, megalázó újcselédség és Schluß, további vitnak nincs helye. Nyilván sokkal jobb volt korábban, amikor a pógár - ahogy írod is - a seggén ült és a segílyt várta.

Biztos észrevetted, hogy a posztoló is beleesik abba a ballibbant hibába, hogy ha egy kormányintézkedés nem tud valamit TÖKÉLETESEN - persze ez az ő szája íze szerint értendő - megoldani, akkor az szar.

Itt a falunkban is látom, hogy elég sokan járnak közmunkára. Nem dolgozzák halálra magukat, de azért van fegyelem, pl. aki ittasan megy dolgozni, első alkalommal figyelmeztetés, másodikra kirúgás, és egy évig biztos nem veszik vissza. Ez jó felkészülés lehet a valódi munkára a munkaerőpiacon, ahol még úgy sem tűrik az alkoholt.

A közmunkások között akad kőműves, ács, asztalos is. Fogalmam sincs, miért nem vállalnak rendes munkát, itthon is betegre kereshetnék magukat, de egy hosszabb köpés Ausztria, ahol még jobban kereshetnének - de ők itt maradnak közmunkán. Egyértelmű, hogy igen nagy igény van a közmunkára, ezért igencsak álszent és buta dolog leszólni. Persze tudom, amit a Fidesz és személyesen Orbán tesz, az csak rossz lehet.

Dzseem 2018.07.30. 09:04:09

@Kovacs Nocraft Jozsefne: :-D .. nem mondom meg a tutit. Hanem ÉLEM a tutit. Kizárok minden olyat az életemből, ami bármilyen szinten egy vagy több ember bálványozásáról szól. Kivéve a funky zenészek és Michael Jackson. :-) .. nem érdemes bármilyen dologgal foglalkozni, ami lehúz. Kell egy világ, amiben az ember jól érzi magát és ez marhára nem attól függ, hogy ki hova tartozik. Tartozzon mindenki oda, ahol jól érzi magát és a legjobb, ha a többit is hagyja oda tartozni, ahol meg a "többi" van. Akik ezzel játszanak .. na ők a politikusok. :-D Véleményem van persze, de sokkal nem bonyolultabb, annál, mint amit fentebb írtam.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.07.30. 09:12:11

@corto maltese:

"Nem ezért hiteltelen, hanem mert Orbán ..."

A volt MSZMP-MSZP-kárderek, pl. Gyurcsány, Medgyessy vagy Horn nyilván sokkal hitelesebbek voltak, mi? A mai, pártjukat alsónemű gyakorsággal váltogató politikusocskák nemkülönben.

Orbán pragmatikus. Ha kell, egyezkedik az oroszokkal. megépíti azt az atomerőművet, amelyet nem is olyan rég az azt most vehemensen támadó ballibek is megszavaztak. Ha az országnak jobboldali-keresztény kurzus hozza el a sikert, akkor azt alkalmazza, és sutba dobja a láthatóan és tapasztalhatóan csődöt mondott balliberalizmust: tudja, hogy nincs minden körülmények között sikeres ideológia.

Populista? Igen, a szó jó értelmében, amennyibe meghallgatja a nép véleményét és nem a nép akarata ellen kormányoz, lásd pl. Németország és személy szerint Merkel migránspolitikáját.

Persze tudom, rossz a CSOK, rossz a többgyerekesek adósságelengedése, rossz a családi adókedvezmény, rossz a diákhitel elengedése gyerekekért cserében, de rossz volt a devizahitelek forintosítása is - mennyivel jobb lett volna családok tíz- vagy százezreinek kilakoltatása és csődbe menetele... MINDEN rossz, amit a Fidesz és Orbán tesz, ez olyan szilárd természeti törvény, mint a termodinamika 2. főtétele, amelyről Eddington ezt mondta:

“If someone points out to you that your pet theory of the universe is in disagreement with Maxwell’s equations — then so much the worse for Maxwell's equations. If it is found to be contradicted by observation — well, these experimentalists do bungle things sometimes. But if your theory is found to be against the second law of thermodynamics I can give you no hope; there is nothing for it but to collapse in deepest humiliation.”

Dzseem 2018.07.30. 09:12:16

@maxval balcán bircaman: Nekem teljesen mindegy, hogy ki kit szid és ki mit meg hogyan mond - próbálok ezekből kimaradni. Ami szerintem ultragáz a mai világban az éppen az ilyen hatásvadász szavak használata. "Görénykurzus". Honnan az ilyen :-D? Mert oké középsuliban mi is oltottuk a többieket, hogy az egyik 45 kiló volt, meg én pl szemüveges. De ekkor én voltam 17 éves és akkor még talán belefér. Egyszer jó régen írtam egy dalszöveget, ami így hangzott. "Mindenki olyan amilyen, meg olyan is van, hogy van ilyen, meg always forever a Boney M meg az Eminem, de mi nem!"

StanLee · https://newsroll.net 2018.07.30. 09:12:22

Erdekelne, hogy mi a posztolo velemenye Merkelrol?

Ha Orban a 30 evvel ezelotti onmaganak ellentmondo politikus, akkor Merkel mi? Ertem ez alatt, hogy par eve meg Merkel szerint az iszlam nem volt Nemetorszag resze, 2015 osze ota pedig o sajat maga mondta, hogy igen az iszlam az orszag resze.

Vagy a meleg hazassag egyenerteku elismerese: par eve meg azt mondta, hogy az o vezetse alatt nem lesz a melegek ezen joga azonos szintre emelve a heteroszexualisokeval, es a valasztas elotti utolso nagy jogi dontes pont ez volt.

Es ez csak par az olyan temak kozul, amikrol folyamatosan ugy beszelnek, mintha azt az elozo kormany rontotta volna el, pedig mar harom nagykoalicios kormanyzati cikluson vannak tul. Soha veget nem ero diskurzusok az idoskori szegenysegrol, a folyamatosan novekvo ingatlan berleti dijakrol, az ovodak hianyarol, a romlo egeszsegugyrol, a leromlo allami infrastrukturarol, stb - mindez ugy, hogy ok vannak hatalmon 12 eve, nem volt akkora gazdasagi visszaeses, mint Mo-n, megis pont ugyanugy viselkedik a nemet politika, mint a magyar.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.07.30. 09:33:06

@StanLee:

De a jútyúbon az is megnézhető, amikor Merkel kijelenti, hogy a multikulti csődöt mondott. Oszt már két és fél éve számolatlanul engedi be a négereket és arabokat, az illegális migrációt meg annak legalizálásával, az ENSZ általi alapvető emberi joggá nyilvánításával akarja felszámolni.

Nagyon kemény véleménye volt anno a zárt befogadótáborokról is - most meg a "független" német sajtó vastapsa közepette épp ilyeneket tervez.

Mi ez, ha nem 180 fokos fordulat?

Boycie 2018.07.30. 09:54:18

@Dzseem:

"Jézus atya Úrusten! Olyan sötét vagy apám, mint a norvég éjszaka. Jártál te ott nyugaton? Úgy mostanában? :-) .. jártál Magyarországon 50 km-re Pesttől a keleti részen? Tedd magad irányba papa .. :-) "

Te tipikus liberálfasiszta idióta vagy.
Én már 1990-ben kiszabadultam Nyugatra, Belgiumban dolgoztam. Aztán Londonban (és nem mosogattam hanem investment banker voltam és Temze parti panorámás lakásban laktam), lett egy angol postgrad diplomám, aztán dolgoztam Hollandiában. És közben láttam hogyan pusztulnak el ezek az országok a liberálfasizmus és migráncsseggnyalás, PC terror következtében. Nyugaton az egész social engineering végzetesen el lett kúrva. Ne legyen fehér gyerek mert az rasszizmus és fasizmus (vagyis ne legyen a dolgozó nő gyerekvállalását segítő infrastruktúra, stb, közben feminista propaganda ezerrel), majd importálunk majomembereket, azok szülnek hatot és akkor meglesz a létszám.
Az eredmény meg is van, ma már "jobb helyeken" az újszülöttek fele vagy még több "migráncs hátterű". Nézzél meg Londonban egy iskolás osztályt amint szépen vonulnak az utcán, ha fehér gyereket látsz köztük az valószinűleg lengyel... El tudod képzelni milyen lesz az a tárdsadalom amiben ezek már felnőttek lesznek?? Én tudok extrapolálni az 1990 körüli tapasztalataim és a mostaniak alapján. A Nyugatnak kb még egy generációnyi ideje van aztán megy a levesbe. Ez történelmi léptékkel mérve egy nagyon gyors elpusztulás és köszönhető az idióta politikai eliteknek (meg a holocaust szindrómás zsidók által ezerrel nyomott agymosásnak, ennek csak egy jelképe Soros, sajnos sok olyan gondolkodású (zsidó) van mindenfelé és mindegyik a holocaustra vezeti vissza hogy mit miért és hogyan gondol és csinál)
Sok magyar kiszabadul nyugatra (orvos, nővér, ITs, stb) és azt látja hogy sokkal magasabbak a fizetések (vásárlőerőparitáson is), jobb az infrasturktúra, jobban meg vannak szervezve a dolgok és örvendeznek. De azt nem látják évtizedes távlatból hogy hogy megy lefele az egész, a gazdagság mekkora része van hitelből (angoloknál már van olyan jelzálog hogy "perpetuity", soha nem lesz visszafizetve csak a kamatokat kell fizetni) hogy rohad szét a társadalom. A 2008-as válság problémáit kb csak Németország tudta megoldani, az emelkedő kamatszintek mellett ott ketyeg az adósságbomba az összes latin nyelvű országnál, stb stb stb

És te kiafaszom vagy és mit tudsz az életről, he?? :-)

Boycie 2018.07.30. 10:00:17

@StanLee:

Merkel:

A legutolsó német választások előtt és után a The Economist több vezércikkben szedte szét Merkelt. Kb az a summary, hogy csak ül a gyenge euro okozta német gazdasági csodán (az euro ugye relative gyenge a latin országok szar gazdasági teljesítménye miatt, egy DM sokkal erősebb lenne, nem menne úgy az export). De közben egyrészt nem vállal fel konfliktusos vagy népszerűtlen ügyeket, másrészt nem tesz (a kormánya) semmit azokon a területeken amik a jövő kompetitív előnyeit alapoznák meg. Vagyis ha elmúlik valamitől a mostani nagyon kedvező euro helyzet akkor szépen le fognak csúszni. De ezt szépen lebontották a cikkekben részletekre oldalakon keresztül.
Nem tudok linket adni, mert a papír kiadást olvasom.

Dzseem 2018.07.30. 10:21:39

@Boycie: Először is az vagyok, aki ilyen hangnemben soha nem kérdez vagy mond semmit. Ez téged minősít.1990-ben 14 éves voltam kvázi először mentem diszkóba. :-)) Szuper, hogy enni helyen jártál a világban, nem gondolom, hogy több ilyen lecsúszott országban jártál, mint én. Más az értékrendünk, ennyi az egész. Teljesen elfogadom, hogy Te így látod én meg pl másképp. Sosem érdekelt, hogy ki mit gondol rólam. Peace és Sunshine Boogie!

StanLee · https://newsroll.net 2018.07.30. 12:48:24

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Na de pont ez az, hogy Merkel onmaganak ellentmondo kinyilatkozasai kozott nem evtizedek, hanem csak evek vannak. Az szerintem normalis, hogy az ember politikai beallitottsaga, vilagkepe az ido elorhaladtaval valtozik. Tehat en nem varom el Orbantol, hogy ugyanaz legyen neki az elkepzelese a politikai iranyvonalarol, mint volt 30-20-10 evvel ezelott. De legyen konstans mondjuk egy 2-3 eves periodusban, ami Merkelre nem mondhato el.

@Boycie: en nem hiszem, hogy a nyugatnak 1 generacionyi ideje van es utana elbukik. Oriasi mennyisegu toke van mogotte, amit nem lehet eliminalni ennyi ido alatt. Lesznek a tarsadalomban strukturalis atalakulasok. Persze ezt nem Merkel vagy a mostani nemet vagy barmelyik nyugat-europai politikai elit fogja bevezetni, hanem majd valaki 15-20 ev mulva kezdi el a nepnek adagolni. Gondolok itt arra, hogy egyre nagyobb merteku lesz a gated communities kialakulasa, a gazdag es szegeny (leginkabb bevandorloi hatteru, a nyelvet rosszul beszelo es alacsony kepzettsegu) retegek szeparacioja, ami mar most is erezheto bizonyos mertekben.

Az allami oktatas, egeszsegugy, ellatorendszerek minosege egyre alacsonyabb lesz, a magan es jo minosegu ellatasokat a gazdagok meg tudjak fizetni. Lesznek majd elszegenyedo idos retegek, akiknek az eltartasara ugye a mostani fiataloknak kellene megteremteni a ravalot, mert a politikai elit meg a nyugaton sem kepes kiallni az emberek ele es azt mondani, hogy ha oreg leszel nem kapsz az allamtol semmit.

Milyen perspektivaja es GDP termelo kepessege van egy most negyvenes nemetul nem beszelo, vegzettseggel nem rendelkezo menekultnek? Azon kivul, hogy csaladot alapit, hogy a szocialis halon a gyerekek miatt fennakadjon, es orokre maradhasson. En szemely szerint megeltem, hogy amikor munkanelkuli voltam Nemetorszagban a rendszer nem engedte meg, hogy egy teljesen uj iranyba kepezzem magam - akkor egy menekultnek ez biztos egyszerubb lesz.

Szoval szeriintem is eleg durva valtozasok lesznek nyugaton is, de azt mar nem fogja egyik politikus sem megelni azok kozul, akik ezeket a valtozasaokat beinditottak.

Boycie 2018.07.30. 14:13:17

@Dzseem: OK, peace, de nézd meg hogy milyen stílusban írtál nekem. Ez a tipikus libirálfasiszta toposz hogy minden "más értékrendű" egy idióta büdösparaszt aki még nem járt sehol a zsákfaluján kívül (kár hogy a magyar lakosság 1-2%-a lakik zsákfaluban, ebből nem jönne össze a fidesz eredménye.

A más értékrendről meg annyit hogy 1990-2006-ig SZDSZ szavazó voltam. Nekem az "értékrendem" a személyes tapasztalatokkal változott meg. Majd remélem a tied is fog :-)

Boycie 2018.07.30. 14:17:43

@StanLee:

Az is baj hogy túl nagy mennyiségben érkeznek a bevándorlók ahhoz hogy integrálni lehessen őket. A szocializmusban itt tanult szír fogorvosokkal nincs is semmi baj, ugye világos hogy miért.
Nyugaton a bevándorlók tipikusan vallási, etnikai (törzsi !!! ) gettókban élnek és ebből kell kiszakadni ahhoz hogy valaki integrálódjon. Ilyen szempontból kiemelkedően rossz a muszlimok helyzete, mert az ő vallásuk egyben a kultúrájuk is, ebből kiszállni nagyon nehéz. Szóval képzelj egy nyugati országot ahol mondjuk a lakosság fele ilyen gettókban él, egymással bizniszel és házasodik, stb.

Boycie 2018.07.30. 14:24:35

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Ez a Realpolitik :-)
De ha Orbán csinálja ezt, akkor büdös felcsuti cigány és elvtelen hazudozó :-)))

Dzseem 2018.07.30. 14:36:37

@Boycie: Értem én és hidd el, hogy azt is tudom, hogy valakinek jobb és valakinek rosszabb. Időről időre ez változik, de a libikóka billeg ide-oda. Másképp látjuk, nincs ebben semmi gond. Nem kell minden embernek ugyan úgy gondolkodnia. Mindössze annyi van - abban az akármilyen is - fejemben, hogy közel nem olyan jó itthon az az 1 mondattal megfogalmazott nagybetűs Helyzet, mint ahogyan azt megfogalmazzák. Vagy inkább megmondják.
Egyáltalán nem érzem és gondolom azt, hogy egyáltalán létezik ilyen, hogy "mindenkimás". Volt/van zenekarunk ahol én írom a szövegeket és ezek azért működnek. Értik az emberek és talán értik benne a mondanivalót is. Egyszerűen attól, hogy bárkit betesznek vagy akarnak tenni egy dobozba, hogy "gyere tartozz közénk" .. én ettől vagyok rosszul. A hatalom és az erő ellen fel kell szólalni. Bárhol is van és bármilyen. Ha nem lettek volna ilyen emberek, nem lenne Rock 'n Roll meg semmi. Lehet, hogy én látom túl egyszerűen ezt, de nekem ez valahol így van jól.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.07.30. 15:23:11

@Boycie:

"túl nagy mennyiségben érkeznek a bevándorlók ahhoz hogy integrálni lehessen őket."

Eleve kérdés, kell-e integrálni őket. Ezt azért kérdem, mert eredetileg ugye háborús MENEKÜLTEKről volt szó, akik a háború után visszamentek volna. Aztán valahogy észrevétlenül már nem ideiglenes menedékről, hanem befogadásról és integrálásról kezdett szólni a szöveg. Meg a képzett afrikai - közel-keleti munkaerő iránti nagy igényről, mely nélkül összeomlik a nyugat-európai gazdaság.

Milyen nagy sajtónyilvánosságot kapott pl. az állítólag felrúgott szír esete, aki futballedzői állást kapott. Jóval kisebb volt a felhajtás, amikor kb. egy évvel később kirúgták, mert ennyi idő alatt képtelen volt megtanulni az ország nyelvének alapjait.

De a lényeg, amire rá akarok mutatni: az állítólagos humanitárius segítség nem is olyan lassan módszeres betelepítéssé változott.

Integrálni csak kevés embert lehet, azokat is csak úgy, ha nem tudnak csoportot alkotni, nem tudnak egymás között lakni és élni. Különben nincs integrációs nyomás, jól megvannak egymás közt. Elszigetelt egyének integrálhatók, csoportok már nem.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.07.30. 15:34:33

@Dzseem:

"én vagyok az agyatlan, hogy ilyet egyáltalán elolvasok így ezen az amúgy szép hajnalon."

Ez az öntelt, pöffeszkedő és a másikat magas lóról lenéző liberálbolsevik szöveg tedrád hoz szégyent. Tudom, hogy az IGAZSÁG birtokában csak te és a liberrált elvtársaid lehetnek, mindenki más mucsai paraszt, jobb esetben.

Dzseem 2018.07.30. 15:42:22

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Dehogy dehogy. Ez nem így van. Liberálbolsevik .. atyaég, ki sem tudom mondani. :-)). Az "elvtárs" szó egyébként érdekes, mert elmondja önmagában, hogy van egy elv, amiben valaki társ. Igyekszem az életet nem komolyan venni, mert a végén még beroggyanok ebbe :-)))

Boycie 2018.07.31. 22:45:25

@Dzseem: OK, megértelek. Én igazi liberális vagyok és nem liberálfasiszta, ezért elismerem hogy ilyen (másmintén)emberek is kellenek, mint te. Csak ha túl sokan vagytok akkor abba belepusztul a társadalom :-)

Boycie 2018.07.31. 22:55:35

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Igen, ezt én sem értem, hogy a nyugati népek hogyan hülyültek el annyira hogy nem húzzák fel az első lámpavasra a migráncsoló (hazaáruló) politikusaikat és "véleményvezéreket... tipikus amikor szétrohad egy társadalom (mondjuk a jóléttől) és már nem tudja magát megvédeni az idegen erőktől. Mikor látom nyugati országokban a nigger-indiai rendőrjárőrt, akkor mindíg eszembe jut a Római Birodalom pusztulása.

Rengeteg személyes sztorim van a témában de fárasztó lenne megírni őket...
Sok év együttdolgozás után megynyíltak nekem egyes angol és holland kb felső középosztályhoz tartozó emberek és elmondták hogy mennyire rühellik a migráncsolást, de sajnos nincs mit tenni és erről nem lehet nyilvánosan beszélni.
Van egy osztrák zsidó liberális újságíró barátom, aki egyszer kifakadt nekem a ghanai osztrák (véleményterror és egyéb) maffia ellen és azt mondta hogy ha őszintén megírná a véleményét egy osztrák újságban, akkor soha többet nem írhatna osztrák lapokba. Ez még 2014-ben volt, azóta lett nekik "fasiszta" kormányuk, a barátom meg még 2015-ben abbahagyta az újságírást... Ennyit a nyugati sajtó és szólásszabadságról... Maguknak ássák a sírjukat.

Boycie 2018.07.31. 23:02:43

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

"Milyen nagy sajtónyilvánosságot kapott pl. az állítólag felrúgott szír esete, aki futballedzői állást kapott. Jóval kisebb volt a felhajtás, amikor kb. egy évvel később kirúgták, mert ennyi idő alatt képtelen volt megtanulni az ország nyelvének alapjait. "

Ez is egy jó story annak illusztrálására hogy milyen elmebeteg perverz világban élünk. Képzeljük el a helyzetet: van egy államhatár. Az államhatárt védi egy rendőrsorfal. Ezt a sorfalat lerohanja, áttöri egy aggresszív ellenséges majomcsorda és
1. nemzetközi szerződések megtiltják a fegyverhasználatot (akkor mifaszomnak "fegyveres" testület a határőrség/rendőrség)
2. egyetlen ember száll szembe az áradattal, egy asszony, és akkor még őt hurcolják meg, ahelyett hogy megkapná a francia becsületrend magyar megfelelőjét a Köztársasági Elnöktől.
Ugye??
süti beállítások módosítása